Acollir: tenir la capacitat de rebre persones, d'allotjar-les.

Dimarts amb un dels grups de 1r d'ESO vam fer dos jocs plegats, a través dels quals vam reflexionar i compartir el que era "acollir" per nosaltres, com ens sentim quan entrem en un lloc nou (escola, equip, país, grup d'amics, poble..) i quines coses ens ho fan més fàcil i quines més difícil. 

Hi pensàvem perquè Sant Pau és un lloc d'acollida per tothom que hi comença, infants, famílies, voluntaris, educadores.. Un lloc de trobada, on ser nosaltres mateixos i ajudar-nos a créixer, per això l' acompanyament des del primer moment és important. Gràcies als joves del grup hem recollit idees i sensacions que poden fer més fàcil i bonic aquest primer dia a Sant Pau però també a qualsevol espai on siguem acollits o acollidores.

Aquí us deixem què és per a ells/es sentir-se acollit:

"Per mi sentir-me acollit és com estar a casa, on poder quedar-me"
"Que tingui un lloc en el grup"
"Que em presentin i que siguin amables"
"Quan vaig repetir curs tots van parlar amb mi"
"Que algú em faci cas, m'accepti en el grup, m'ajudi.."
"Per mi sentir-me acollit significa que els importes" 






Comentaris