Ja hem assumit com a rutina la possibilitat de tenir algun que altre infant o jove confinat, i algun que altre educador/a també, hem assumit com a rutina rebre'ns amb gel i el termòmetre apuntant-nos al braç o al cap, hem assumit com a rutina desinfectar taules i cadires o el telèfon comú després de trucar.
Ens esforcem per seguir mantenint els grups intactes i per molt enriquidor i caòtic que seria fer activitats plegats cada grup juga per separat. Ens esforcem a mantenir el contacte proper amb les famílies encara que haguem de prioritzar les trucades a les reunions presencials i procurem que res de tot això ens trenqui el dia a dia ni interfereixi en la nostra tasca.
Però hi ha coses que no es poden normalitzar, com per exemple poder veure un infant riure quan s'ho està passant bé, fer-li una bona abraçada quan se sent sol/a, poder moure'ns sense limitacions pendents de si la "màscareta" està ben posada o estic massa a prop de l'altre, els jocs de contacte, el poder dir-nos el que ens fa vergonya a cau d'orella, que els grans i els petits s'acompanyin i aprenguin els uns dels altres, la distància d'un infant/jove quan s'enfada i hi has de dialogar amb mitja cara tapada i tantes d'altres coses que en un espai on no només creixem acadèmicament sinó emocionalment calen i molt, totes aquestes cures tant complicades d'assumir des de la distància i protocols de seguretat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada